Media-Saturn ruszył z drugą rundą akceleratora technologicznego SPACELAB

 SPACELAB Media-Saturn rozpoczął następną rundę: w ramach uruchomionego  w 2015 roku akceleratora sprzedaży detalicznej największa w Europie  sieć handlowa w branży elektroniki użytkowej inwestuje znowu w przedsiębiorstwa start-up’owe, mieszczące się w ramach jej własnego systemu wartości dodanych. W drugiej rundzie programu Media-Saturn zwraca się teraz także do przedsiębiorców z branż FinTech, Internet-of-Things, Connected Home, AdTech i Mobile Commerce.

„Pierwsza runda naszego SPACELAB była całkowitym sukcesem“, podsumował Martin Sinner, który jako CEO Electronics Online Group w Media-Saturn jest także odpowiedzialny za SPACELAB. „Start-up‘y przeszły u nas w minionych miesiącach szeroki program mentorski i mogły wspólnie z Media-Saturn zrealizować swoje obiecujące projekty pilotażowe. Ponieważ wszyscy z czterech finalistów zajmują się dziedziną serwisową, chcielibyśmy w kolejnej rundzie skoncentrować się bardziej na tematach takich jak: Internet of Things, FinTech, Connected Home czy Mobile Commerce.“ Stosownie do tego zostało poszerzone spektrum partnerów i mentorów. Zaliczają do nich m.in. Daniel Skoda, główny partner  programistycznego dostawcy usług reklamowych   adlicious z Hamburga oraz dr. Martin Körner,  założyciel i prezes spółki Zertisa Sp. z o.o. Jednym z nowych partnerów organizacyjnych SPACELAB jest  PayPal.

Do końca maja start-up’y mogą składać aplikacje online na stronie www.ms-spacelab.com. Ponadto pod koniec maja w pięciu miastach rusza akcelerator „Media-Saturn & METRO Roadshow  by Pirate Summit”, na którym zainteresowani przedsiębiorcy mogą przedstawić się bezpośrednio w czasie pięciominutowych prezentacji (dokładna data zostanie podana wkrótce). Kampania objazdowa, w której programie pojawią się także motywy przewodnie SPACELAB, będzie miała swoje postoje w Hamburgu, Berlinie, Wiedniu, Kolonii i Monachium. Aby zakwalifikować się do SPACELAB, należy zaprezentować  coś więcej niż  dobry pomysł: warunkiem uczestnictwa w akceleratorze  jest choć minimalnie rentowny produkt, kompletny zespół  i związek z rynkiem  sprzedaży detalicznej elektroniki użytkowej.


Po zakończeniu fazy aplikacyjnej na początku czerwca ok. 20 wybranych aplikantów weźmie udział w „Dniach Przedakceleracyjnych” (Pre-Accelerator-Days) w Monachium, gdzie zostaną zorganizowane warsztaty z udziałem ok. 100 mentorów i przedstawicieli grupy Media-Saturn  oraz  przedsiębiorstw partnerskich. Na tej bazie SPACELAB jak również partnerzy i mentorzy zdecydują wspólnie z uczestniczącymi start-up’ami, które przedsiębiorstwa ostatecznie zostaną wciągnięte do programu akceleratora. Media-Saturn zainwestuje finansowo w wybrane start-up’y, p które na okres 20 tygodni wprowadzą się  do pomieszczeń SPACELAB w Monachium, gdzie wezmą udział w szkoleniach z zakresu badań rynku, rozwoju marki i PR. Ponadto będą miały również możliwość prowadzenia wspólnie z Media-Saturn projektów pilotażowych oraz negocjowania długoterminowego partnerstwa. Program zostanie zamknięty zaplanowanym na koniec września Demo Day, w którym  uczestnicy akceleratora  będą mogli zaprezentować się inwestorom na specjalnej scenie start-up‘ów.

Dalsze informacje na temat SPACELAB, przedsiębiorstw partnerskich i mentorów znajdują się na stronie: www.ms-spacelab.com .
 

Media SATURN
Więcej informacji z firmy MEDIA SATURN  ( press box )